Yanlış Zamanelerin Yalnız Yaşlıları

Bugünün küçüğünün böyle çelimsiz böyle sünepe olduğuna bakmayın siz, yarının büyüğüdür mesela o. Ama her şey de öyle bugünden yarına kotarılmaz. Az pilav üstüne bol yoğurtlu sabır ihsan eylemek lazımdır. O zaman doğru hipotezi tekrar kurmak gerekir. Bugünün küçüğü olucak sıçırtma, yarının da küçüğüdür. Yani -öyle diyorlar- zamanlama dedikleri o tayminge iyi ayar çekmek lazım.

Öyle valla, herşeyi zamanında, yerinde yapalım. Yapılcak işleri anı anında silip süpürelim ki yarına yapıcak pek bişi kalmasın. Kızım ne yaptın kurufasulyeleri? Bugünden ıslatsaydın ki yarına iyice şişsinler. Aman anne, merak etme. Sen ne giyeceksin yarın onu düşündün mü? Ayy kız iyi hatırlattın. Babanı arayım da yarına yapılacak işlerini bugünden bitirsin. Yarın da izin alsın hem. Olum bakın bugünkü işlerinizi bitirdikten sonra, yarınki işlerinizi de bitirin. Çünkü yarın ben yokum ona göre. Aha ayvayı yedik. Niye. E yarın mualla ile yıl dönümümüz. Yok o değil de bize “olm” diye hitap etmesi koydu bana. Ben de yarın bankaya gidicektim. Patron ben bi bankaya kadar çıkabilir miyim? İyi çık da senin işleri kim yapıcak? Necati’ye söledim o hallederim dedi. Haydaa! Olm bana ne zaman söyledin sen. E şimdi duydun ya. Bi daha mı söyliyim? O zaman bütün işler bana kalıyor. Haydi eyvallah, ben bankaya gidiyim ordan da eve geçerim. Artık yarın görüşürüz. Kız saat kaç oldu hala kuyruk var. Evet, sanki sözleşmişler gibi herkes bugün geliyo. Kız bak ne diycem, ben biraz erken çıkiim mi ha, ne dersin? Hayırdır kız? Evet, istemeye gelicekler. Kiki ki ki. Bir sürü iş var, şimdiden başlarsam anca hallederim. Yarına da bişi kalmaz. İyi çık hadi ben müdür beye söylerim. Neden erken çıkıyormuş ki? E yarın malum müdür bey... Haa. Ehhe he heh.. hayırlısı olsun artık. O zaman ben de biraz erken çıkıyım da perihanın söylediklerini alıyım. Yarına genel müdür ve misafirlerini ağırlıycaz. Şimdiden bitirmek lazım işleri…

Hiçbir işin zamanı ve yeri yok. Oysa her kelimenin muhakkak bir zamanlaması var. Belki de zaman tamamen sanrıdan ibaret. Bizi zamanlamanın varlık sorunsalı ilgilendirmiyor. Asıl meselemiz, zamanlamayla ilgili. Mesela bugünün küçüklerinden bahsetmenin sırası mı şimdi? Neden 23 nisan duruken ısrarla 6 mart gibi, tamamen şişe çevirmece bir takvime uyuyorsun ki?

Eşşek işte canım. Şunu konuşmanın sırası mı şimdi ha? Canım ben küçüklüğünden beri hep bunu der idim. Valla doğru söylüyorsunuz mualla hanım. Diyorlar ki bunun doğumu da zamansız gerçekleşmiş. Deme..! Nası olmuş kız? Doktora gitmiş bunun anası olucak kadın. Doktor demiş ki daha doğum yapmana 6 ay var senin. Git 6 ay sonra gel. Doktorun daha bu cümlesinin tükürüğü bile kurumadan, kendisini hastaneden ayıran takside doğurmuş bu eşşek sıpasını. E daha dün gibi belliydi bunun zamanı olmadığı. Ya öyle valla. Zaman çok kötü. Hem bu zamanlarda biz aşure yapmaz mıydık kız. Hee. Kızım dolapta bi kap aşure olucaktı. Kap da gel hadi. Kız sırası mı şimdi aşurenin. Şurda dedikodu yapıyorduk iki. Aa öle deme bunlar dedikodu değil bir. Ben zelihanın yalancısıyım iki. Bugün ne günlerden kızlar. 6 mart. Yarına ne var, hadi bilin. Aaa sahi yarın “eski zamanlar” var. O zaman yarının planını şimdi yapalım bari. Hazır bir arada olmuşken bir daha bu zamanı nerden bulacağız…

Bugünden sadeleştirmek lazım bu çarpım halinde duran, zaman ve zamanlama denklemlerini. Bugünün sağlıklı düşünenleri arasında çok sayıda sıçırtma var. Çok sayıda yaşlı ama fıkır fıkır fokurdayan fingirdoşlar var. Ayırt ederek ilerletmek lazım durağan zamanı. Aramızdan ayrılanlar var mesela. Önümüzdeki günlerde aramızdan ayrılmaya niyetlenenler var. Tahtalı köyün muhtarlarına iş çıkarmamak için şimdiden işe koyulmamız lazım. Fazla zamanımız kalmadı. Ha eninde sonunda o ayrımı doğa zaten yapacak. E hadi bekleyerek zaman kaybetmeyelim. Şimdi sırası mı zaman kaybetmenin. Davranın bugünün küçükleri. Yol açın yaşlı maymunlar. Tırsın şehla kabızlar. Baltalar elimizde, ağaç keselim. Kürekler elimizde, birinin kafasına indirelim. Türbanlıları yakalayalım, saçlarını yolalım. Mini eteklilerin bacaklarını çimdirelim. İki tokat daha atalım bugünün küçüklerine. Bugünün genç kızlarını sevmedikleri adamlarla zorla seviştirelim. Onlar da doğursunlar ilerde bol bol tokatlanası yarının küçüklerini. E hadi ama. Sizi gidi bugünün yaşlıları, yarının yaşlıları, ebediyetin yaşlıları sizi..!

Yorumlar