İdeoloji Göttaşı


İlkelliğin en önemli ayrımı, hislerin eseratine girmek olarak gösterilebilir. Bu çeşit tavan yapan hislere en iyi örneği kendimden vermek isterim: Dedemin alt dairede ölüsünü bulunca, çok gerilmiştim. Babam 3-4 sokak arkadaki halamlara haber vermemi istemişti. Öyle bi koşarak gitmiştim ki ayaklarım bedenimde değildi sanki. Birisi bana ateş etse ölmeyecekmişim gibiydi. Bu gibi hissi şeylerin ne menem bi zamazingo olduunu henüz tam olarak çözen yok. Ancak bir insankızının yanıbaşında kardeşi öldürülmüş, dağlanmış ve kovalanmış ise burdaki hissiyatın çok daha yüksek olucağını tahmin etmek zor olmasa gerek. Fakat ilkellik o andan itibaren yükselen, o anın tetiklediği bi ideoloji bataklığıdır. Bu yüzden ilkel toplumlarda "kısasa kısas" şart koşulmuştur. Birisinin abisi öldürülmüş ise, kardeşi de abisini ölüdürenin abisini öldürür..! (bkz: hammurabi kanunları)

İlkellik ve ideoloji bataklığının nedenseliyle ilgilenmeyi ise gereksiz buluyorum. Bu yüzden DNA şifreslenmesinden yeniden bahsetmeyeceğim. Ama bu çeşit nedensellik soruları insankızını boğan, tedirgin eden, korkutan ve kaçırtan belki de yegane sebeplerdendir. Neden aslan yavruları sıçar? Ne biliiim ben. Sıçmasın da naapsın, ben de bilmiyorum. Neden insanlar ilkelliklerine ideoloji kuyruğu bağlar, neden bu insanlar ideoloji bataklığına sürükleniyor, onları o bataklığa sürükleyen sebepler ne? Çok basit cevapları olan sorulardır bunlar: Ne biliim ben..!

Soruya daha düzgün bir esvap ile şöle cevap vermiştim: Ben insanların DNA şifrelerinin böle olduunu savunuyorum. Hiç bilmiyormuş gibi yapmamıza gerek yok, insankızı yavruları sıçıyorlar, işiyorlar. Hatta ossuranları, geğirenleri var. Bayanlar ve erkekler diye ayrımı da yok bunun. Kürt, türk diye de yok. Zart zurt diye hiç yok.

Geçtiğimiz pazartesi bi maç oynandı diyarbakırda ki akıllara şenlik, federasyona ihtarlık. Diyarbakırspor fenerbahçe ile kapıştı ki önceki hafta trabzonsporu yerle yeksan etmişlerdi, feneri de az daha kızgın çimlere sokucaklardı. Zira ziya doğan 10 gün içinde süperlig için canavar gibi bi takım yaratmış. bu takım çok canlar yakar. Ama bazı kitlenin futbol mutbol pipisinde bile değil. Ulen 1-0 diyarbakır önde ama nedense sahaya taş yağıyor. Allahın takdiri olsa gerek diye tam duaya yeltenecekken aa diyarbakırlı taraftarlar taş atıyomuş olunuyo. Olsun atsın canım, adamlar deşarj oluyo. Sahadaki temaşa sanatından çok etkilenen bu ilkel kitle, bi çeşit şeytan taşlama ritüeli gibi, sadece karanlıkta kan içmeye çıkan yarasalar gibi oynanan futbolun öyle tesirinde kalıyorlar ki hissi duruşları karşısında etkilenerek kendilerini kaybediyorlar. Ama olayı böyle de izah edemiyoruz, zira diyarbakır öndeyken oluyo bunlar.

Bu taşlar, ilkel insankızının ideoloji göttaşlarıdır.

Yorumlar