Yemek Yahut Yememek


yemek yemek ve türevleriyle ilgili konunun, yeryüzünün en çok saldırdığı yazınsal alanlarından birisi olduğunu düşündüm. düşündüğüm yer tuvalet. düşündüren şey serdar turgut yazıları.

yıllar önce ankara'dan, teyzemleri ziyaretten dönünce eve, annem hemen atlardı üstümüze:
- naapdı deyzeniz size, ne goydu önügüze?
eğer teyzemizin başına bi iş gelmesini istemiyorsak, önügümüze gonan şeyleri biraz abartmamız gerekirdi:
- kocaman bi salata yapmış, içine havuç rendelemiş. sonra çorba, patlıcan ve biber dolması, -ama ben içini yedim- yoourt ve sütlaç.
annem önce yüzünü ekşitir sonra tebessüm ederek uzaklaşırdı yanımızdan. şimdi daha iyi anlıyorum bu yemek işinin ne menem bi halt olduğunu...

artık yemek yemek, mide organının bazı sinyalleri beyne göndermesi, beynin de bu sinyaller ışığında ısrarla bünyeyi yemekle doldurmasıyla açıklanmıyor. yani salt madde ile başlayan yolculuklar, maddenin bile madde taneciklerinden ibaret olmadığının anlaşılmasına yol açabiliyor. yemek yemekde de aynen böyle bi durum var. aslında maddeten yemek yeniyor ama manen başka şeylerle doluyor kullanıcı aleyisselam.

nesela sevgiliyi yemeğe götürmek en popüleridir. sonra kadınların: "en azından ayda bir, romantik bi akşam yemeği planlayabilirdin necati..." nidaları, japonya'dan gelen heyeti yemeğe çıkarmak, her gelen yabancı hocayı sultanahmet içkili lokantalarına götürüp yedirip içirmek, konuyu akşam yemeende konuşmak, boğazda yemekli toplantı düzenlemek, cumhurbaşkanı'nın çırağan sarayında davetlilere yemek vermesi, akşama misafir gelicek, eyvah evde yemek yok çığlıkları. vs.vs. bütün bu örneklerden de anlaşılacağı gibi yemek yemek ya da yememek, işte bütün mesele burada. yediğimiz şeylerin yanında kaynayan, ara sıcak olarak aniden mideye indirilen, sıcak sos, kalamar unu, bufalo sos gibi garnitürler ve cafcaflı şekilleriyle masa süsleme işine yarayan zamazingoları ben yemiyorum siz de yemeyiniz.

geçen akşam necati ve dubai'deki yeğeni ile nevizade'ye gittik. ah ha ha ha ha. nası eğlendik dostum. (not: çok pis caka satarım)

Yorumlar

Hayal Kahvem dedi ki…
Selam, sabah sabah tesadüfen denk geldiğim yazınız güldürdü beni:)

Keşke yazılarınızın biraz daha büyük ölçekli olsa ve daha kolay okunsa..