Memeklilikte Yaşa Mama Takılanlar

 Bu EYT'lilerde temel argüman şu: "Abi emekli olacahtıh, ama devlet haggımızı çığnadı." Ben de bunu anlamıyorum zaten. 


Şimdi konuyu örnek üzerinden anladığım kadarıyla açıklayarak gideyim. Diyelim ben 40 yaşındayım ve 20 yıldır çalışan birisiyim. O esnadaki kanunlara göre "yaşa bakılmaksızın şu kadar primi dolduran emekli olabilir" kuralı gereği çalışmaya devam ediyorum ve kurala göre 5 yıl sonra emekli olacağım diye düşünüyorum. Derken bir kanun çıkıyor. Artık emekli olmak için prim gün sayısıyla birlikte yaşa da bakılacak. 

- Hayda! Nereden çıktı bu şimdi? 

- Efendim böyle giderse hesaplamışlar, SGK ve SGK sistemi batacakmış. O yüzden yaş şartını koymuşlar.  

- Baggane, beni ırgalamaz. Batarsa da batsın a.q.


Bu yaklaşımla olmaz kardeşim, valla billa olmaz. Ülkemizdeki hemen her kullanıcı "...ne zaman emekli olurum, ne zaman löp bulurum" filan peşinde. Lafı fazla uzatmayayım, maalesef bizim kullanıcılar lafa gelince sürekli adalet, ahlak, çalışkanlılık, vatan millet sakarya derken, iş kısa yoldan paraya gelince birden o ağzında senelerdir sakız ettiği ifadeleri çöpe atıp, "baggane gardaşım begi ırgalamaz" diyip işin işinden çıkıyor. Maalesef hükümetler de vatandaşın bu yaklaşımına oy uğruna kulak veriyor, daha önce döylediklerini bir çırpıda silip atıyorlar. Çok iyi yoldayız, böyle devam edelim.
  

Yorumlar