Bu Bir Sınav

Şu müslüman geçinen tayfanın klasik bir yönelimi var ki son yıllarda bu yönelim her şeye sirayet ederek, hemen her olaya, her duruma şöyle bir yorumda bulunuyorlar: "Bu bir sınav arkadaşlar." 


Öyle ki kasaptan et almayla başlayıp evlenene hatta boşanana kadar her durum bir sınav. Ve bu sınav metaforunu kim bulmuşsa maymuncuk gibi her kapıyı (kendilerince) açıyor mübarek. Gerçekten sınav mı peki? Ve sınav metaforuna gerçekten diğer unsurlar uyuyor mu? Bakalım.


Sınavı öğretmen / öğretici yapar, O allah oluyor. Buraya kadar sorun yok fakat öğretmen, mesela 3*5=15 bilgisini doğru diye netleştirirse sınavda 15 cevabını isteyebilir. Ama öğretmen "...sizin doğru bildikleriniz yanlış, yanlış bildikleriniz de doğru olabilir" gibi cevapları muğlak bırakıyorsa (ki bırakıyor) o zaman doğru cevap net olmadığından sınav metaforu da çöker. Bu basit ispattan sonra diğer olayların ispatına kalkışmak bile gereksiz ve yersiz kalacaktır. 

Evleniyorum, bu bizim bir sınavımız Ayten.

Boşanıyorum, bu bizim sınavımız Necati. Eve köpek alıyorum sınav, köpeği kesiyorum kedi alıyorum gene sınav. Peki doğru cevap hangisi? Evlenmem mi doğrusu, boşanmam mı? Bilmiyorum. Böyle sınav mı olur lan. Kafanızı kuma gömmekten vazgeçin ve kendinize bari dürüst olun artık. 

Yorumlar